تین نیوز | معاون وزیر صنعت گفت: جمع آوری و تكمیل حدود ۸۰ هزار خودروی تولید شده با قطعات ناقص و دو سال تولید خودرو بدون كسری، نمونه اقدام و عمل در اقتصادمقاومتی است. منصور معظمی گفت: خودرو در كشور به عنوان یك نماد اقتصادی و حتی اجتماعی مطرح شده و در سال ۹۳ كه خودروسازی كشور رونق داشت و ۱.۱ میلیون خودرو تولید شد، رشد اقتصادی كشور بهبود قابل توجهی داش؛ اما عكس این اتفاق را در سال ۹۴ شاهد بودیم. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینكه متاسفانه به دلیل كامل نبودن ناوگان عمومی حمل و نقل شهری، زندگی بدون داشتن خودروی شخصی بسیار دشوار است و حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد خودروها به صورت تک‌سرنشین در خیابان‌ها تردد می‌كنند، افزود: این امر خودرو را از یك كالای لوكس به وسیله‌ای استراتژیك در كشور تبدیل كرده، ‌ در حالی كه در كشورهای توسعه یافته اینگونه نیست و به دلیل استفاده مردم از ناوگان حمل و نقل عمومی، خودرو یك كالای لوكس به شمار می‌آید. وی تصریح کرد: ایران‌خودرو به عنوان بزرگترین بنگاه اقتصادی كشور باید براساس اصول صرفا اقتصادی حركت كند و سودآوری ماموریت اصلی هر بنگاه است. مجموعه ۶۰ هزار نفری ایران خودرو سازمانی استراتژیك و تاثیرگذار اقتصادی است كه مدیریت و اداره آن حساس و پیچیده است، ‌ از این رو باید از تمام كسانی كه در اداره و پیشرفت این مجموعه تلاش می‌كنند تقدیر كرد. رئیس هیات عامل سازمان گسترش بر لزوم جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی نیز تاكید كرد و افزود: با توجه به شرایطی كه در گذشته بر اقتصاد كشور حاكم بوده، توان رقابتی ما در بازارهای جهانی كاهش یافته اما می‌شود با همكاری با شركای قدرتمند خارجی به این هم دست پیدا كرد؛ البته حضور در بازارهای جهانی باید مهمترین استراتژی هیات مدیره باشد، پس برجام یك فرصت گشایش اقتصادی را برای كشور فراهم آورد و در این میان قرارداد ایران خودرو با پژو یك فرصت قابل توجه برای صنعت خودرو است. باید از این فرصت و فرصت‌های مشابه برای حضور در بازارهای جهانی استفاده كرد. معاون وزیر و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: جمع آوری و تكمیل حدود ۸۰ هزار خودروی تولید شده با قطعات ناقص و دو سال تولید خودرو بدون كسری كه در ایران خودرو رخ داده، یک كار جهادی و مصداق اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی است. معظمی اظهار داشت: ایران خودرو شركت بسیار بزرگی است اما نسبت ۶۰ هزار نفر برای تولید ۵۰۰ هزار خودرو، ‌ عدد مطلوبی نیست. ساده‌ترین كار برای بهبود این عدد كنار گذاشتن نیروهای كار است اما به هیچ وجه نباید به این رویكرد فكر كنیم، ‌ بلكه برنامه صحیح توانمندسازی نیروها و توسعه تولید است.


لینک منبع و پست :۸۰ هزار خودروی ناقص تکمیل شد
http://www.tinn.ir/fa/doc/news/89664/۸۰-هزار-خودروی-ناقص-تکمیل